آخرین اخبار
کد مطلب: 80803
امام جمعه لردگان گفت:
آموزش و پرورش، در امر تعليم و تربيت، خيلي جدي تر بايد کار کند
تاریخ انتشار : 1393/07/04 17:39:52
نمایش : 1381
امام جمعه لردگان در خصوص بازگشايي مدارس و اهداف آموزش و پرورش گفت: معلمان و کساني که در آموزش و پرورش و دانشگاه ها کار مي کنند، لازم است به سخنراني مقام معظم رهبري در خصوص آموزش و تربيت گوش دهند واز فرامين و دستورات رهبري پيروي نمايند .
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام انصاري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته به برخي از اهداف و وظايف آموزش و پروش اشاره داشت و گفت: هدف آموزش و پروش تربيت انسان هاي مومن، معتقد، خداترس، اعتقاد به قيامت و تربيت انسان هاي شجاع و ايثارگر است.
 
انصاري گفت: آموزش و پرورش در دو  امر آموزش و پرورش خيلي جدي تر بايد کار کند و به نظر من در امر پرورش کوتاهي شده است.
 
خطيب نماز جمعه لردگان اشاره داشت، تعليم و تربيت، معرفت و بصيرت ديني، بايد در مدارس و آموزش و پرورش جا بيفتد، در غير اينصورت ما از آموزش و پرورش اسلامي عقب مانده ايم . و اين اهداف بايد مدنظر آموزش و پرورشي ها قرارگيرد و دنبال شود.
 
وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته، به ششم مهر ماه، روز جهاني قلب و آغاز هفته سلامت قلب اشاره کرد و افزود:  سيگار و قليان كشيدن يك عامل و خطر مهم براي ايجاد بيماري هاي قلبي عروقي است.
 
امام جمعه‌ ي شهرستان  لردگان هم‌چنين با گرامي‌داشت سالروز پيوند حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) اصلاح فرهنگ ازدواج در جوامع امروزي را امري ضروري دانست و خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ ازدواج در جامعه‌ي ما به سمت و سوي ازدواج‌هاي پرهزينه و چشم در چشمي پيش رفته که بايد با فرهنگسازي صحيح و بيان ارزش‌هاي ديني و اسلامي در ازدواج، اين مسير را اصلاح و ازتشريفات و تجملگرايي  دوري کرد.

به‌گفته‌ي وي، دامن زدن به تشريفات و تجملات و خرج هاي سنگين باعث مي شود که زمان ازدواج به تأخير انجام گيرد.

انصاري خاطرنشان کرد: جواني که به موقع ازدواج نکند آلوده به گناه مي شود و بعد از ازدواج هم دست از آلودگي برنمي دارد که نتيجه زندگيشان به طلاق کشيده مي شود و خانواده‌ها مسئول هستند.

امام جمعه لردگان در خصوص سرشماري کشاورزان گفت: هر مملکتي که سرشماريش دقيق تر انجام گيرد پيشرفت بهتري خواهد داشت. مملکت ما نيز به اين سرشمار ها نياز دارد .
وي در پايان از مردم خواست تا  در پاسخگويي به سوالات مأمورين سرشماري کشاورزي، اطلاعات صحيح و صادقانه اي تحويل دهند تا با اين سرشمار ها و آمارهايي که بدست مي آيد برنامه ريزي هاي صحيح در پيشرفت کشاورزي صورت گيرد .
پايان خبر /ع

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس